5 Ekim 2011 Çarşamba

Zaman...

          Düşüncelerim akıp gidiyor yine kafamda... Kendimi alıkoyamıyorum, umarım isteklerim, arzularım da zaman gibi hızlı bir şekilde benim olur. Bu dünyadaki hiç bir şey zamandan hızlı değildir. Nereye gitsen, ne yapsan, ne kadar hızlı olursan ol hiç birşeyi sıfır saniyede yapamazsın, belki yaptığın işin hızıyla geçen zamanı azaltabilirsin ama yinede ona yetişemezsin, yeterli olamazsın yaptığın her hamle, her hareket zaman demektir. Bütün planlar zamana göre yapılır. Zaman hayatımızın her anında yanımızda düşünün bir yere gidiyoruz örneğin gideceğimiz yere erken gittik ve ona bağımlı olarak oraya gitmemiz gereken saatin gelmesini bekleriz fakat geç gidersek kaçırmış oluruz zaman acımasız hem bekletir, hemde beklemez ama şunu da unutmamak gerekir bu da insan aklının bir eseridir.
         Bana şunun cevabını kim verebilir ? Zaman olmasaydı insanlar dünyada ne yapabilirdi ? Nasıl haberleşir, anlaşır, sözleşirdi ? Zaman insanların mükemmel zekasının bir ürünü ve otokontrol, kontrol sistemidir ve başlıbaşına insan, dünya devrimidir. Aklı kontrol edebilmek, düşünceleri kontrol edebilmek, plan yapabilmek ve anlaşmak için hazırlanmış bir sistem ve kısaca mükemmel bir kuram veya kuraldır, kesindir. Kesin olan herşeyin bir de sonucu vardır.
         Zamanı yakalamaya çalışmayın o sizi istediği zaman yakalar veya bırakır. Böylece geçmiş ve gelecek oluşmuş her canlının ömrü ortalama olarak belirlenmiştir. Saniyeler her şeyin ilacıdır o geçmeden hiç birşey değişmez. Yaşanan herşey yaşanmış ve bitmiştir. Şu anda bile yazdım ve yine geçiyor, yine geçiyor ve yine geçti... Yakalayamayız... Benim isteklerimde keşke bu kadar hızlı olabilse ama olamaz hepsinin yeri var. Bir gün gelecek aklımdakilere sahip olacağım elimde olacak tüm istediklerim bunu hissediyorum ve o bu zaman kadar gerçek içimde hissettiklerim. Fakat ona bağlı bir şekilde, onun sayesinde...

2 yorum:

Amak-ı Hayal dedi ki...

Zaman adına bende bir yazı yazmıştım bkz:http://ozlemyilmazz.blogspot.com/2011/01/asina.html

:)

Zaman gerçekten üstüne kitap hatta cilt yazdıracak kadar zengin bir kavram...

Özgün dedi ki...

kesinlikle katılıyorum...